מיזוג אוויר

מיזוג אוויר

מיזוג אוויר ובקרת אקלים

אם צריך לבחור מכלול אחד חשוב ברכב במדינה חמה כמו שלנו – הרוב יסכימו שמדובר במזגן או מערכת בקרת האקלים.
במיוחד בחודשים החמים, החום עלול להיות בלתי ניסבל ואף מסוכן (ראה טיפים למטה).
כמו כל מערכת חשמלית ומכנית גם במזגן עלולים להיווצר תקלות ויש לבצע טיפולים שוטפים כגון בדיקת מערכת הגז, ניקוי\החלפת פילטרים ועוד.

חיים לוי מומחים בהתקנה וטיפול מערכות מיזוג לכל סוגי הרכב הפרטיים.

תקלות נפוצות:

  • מפוח חשמלי בתא המנוע (דוחף את האוויר החם דרך המעבה)
  • מאוורר המיזוג בתא הנוסעים (מסלק את החום המצטבר מסביב למאדה)
  • מדחס
  • חוסר גז (מעיד על דליפות ממקור מסוים במערכת)
  • פילטר פנימי סתום (מונע כניסת אוויר לתא הנוסעים).

אנו משתמשים בציוד המתקדם בשוק לאבחון ופתרון תקלות וברשותנו הציוד העדכני לגז החדש (1234) הנמצא בשימוש כלי הרכב החדישים על פי תקני יורו 6.

 

חשוב לדעת!
נכנסתם לרכב וחם?

הדליקו מיד את המזגן, העבירו את המזגן למצב “אוויר מבחוץ”  לכחמש דקות (האוויר בחוץ קר יותר מהאוויר בתוך הרכב בשלב זה), אווררו מעט את הרכב עם חלונות פתוחים.
לאחר כחמש דקות, סגרו את החלונות והעבירו את המזגן למצב “סירקולציה” (שימוש באוויר הרכב).

זכרו – בנסיעות ארוכות מומלץ להעביר מידי כשעה את המזגן למצב “אויר מבחוץ” בכדי להזרים חמצן נקי לתא הנוסעים.
נסיעה ממושכת ורצופה במשך מספר שעות עם מצב “סירקולציה” עלולה להרדים את הנהג.

חשוב – לא עוזבים את הרכב לפני שבודקים שלא השארנו בו את היקר לנו מכל – הילדים.

בחורף – חשוב להפעיל את המיזוג למספר דקות אחת לשבוע – הגז מהול בשמן שתפקידו לשמן את הגומיות בחלקים הפנימיים של המערכת.
הפעלת המיזוג גם בחורף מסייע לשימור המערכת ולצמצום הבלאי המכני שלה לאורך זמן.